Urząd Stanu Cywilnego
Kierowniik USC: Beata Bednarska
Telefon: 94 37 140 88, pokój nr 016
Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, w tym:
a) sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów w rejestrze stanu cywilnego oraz prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
b) przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński;
- uznaniu ojcostwa;
- zmianie imienia (imion) bądź nazwiska dziecka;
- powrotu osoby rozwiedzionej do poprzedniego nazwiska;
c) wydawanie odpisów zupełnych, skróconych i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego;
d) rejestracja uznań w rejestrze stanu cywilnego;
e) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego okresu wyczekiwania;
f) transkrypcja i odtwarzanie treści zagranicznych dokumentów stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego;
g) rejestracja urodzenia, małżeństwa lub zgonu, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane;
h) prostowanie, uzupełnianie aktów stanu cywilnego;
i) aktualizacja rejestru stanu cywilnego;
2) aktualizacja danych zawartych w rejestrze PESEL;
3) wydawanie decyzji administracyjnych dot. zmiany imienia i nazwiska;
4) przygotowywanie wniosków o nadanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie oraz organizacja uroczystości związanych z ich wręczeniem.