Wydział Nieruchomości
Dyrektor Wydziału: Tomasz Piesik
Telefon: 94 37 141 40, pokój nr 204
Zadania Wydziału:
1) sprzedaż lub oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę najem i użyczenie i trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Miasta;
2) przekazywanie nieruchomości stanowiących własność Miasta aportem do spółek;
3) wygaszanie trwałego zarządu lub użytkowania nieruchomości stanowiących własność Miasta;
4) rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego gruntów;
5) tworzenie zasobów gruntów przeznaczonych na cele zabudowy Miasta;
6) przejmowanie gruntów wydzielonych pod budowę dróg;
7) nabywanie nieruchomości na rzecz Miasta;
8) zamiana nieruchomości Miasta na nieruchomości Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych i prawnych;
9) oddawanie w użytkowanie wieczyste i użytkowanie gruntów pod rodzinne ogrody działkowe;
10) zlecanie wycen nieruchomości oraz prac geodezyjnych (podziałów nieruchomości, wznowienia granic, aktualizacji map i innych);
11) ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących własność Miasta;
12) prowadzenie spraw związanych z pierwokupami nieruchomości;
13) sporządzanie planu wykorzystania zasobów;
14) sporządzanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych i dokonanie zmian w księgach wieczystych prowadzonych dla nieruchomości stanowiących własność Miasta;
15) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą nazw ulic i placów oraz nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom położonym w granicach administracyjnych Miasta;
16) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
17) wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
18) wydawanie decyzji o naliczaniu opłat adiacenckich;
19) wydawanie decyzji o naliczaniu opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i zbyciem tych nieruchomości;
20) wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
21) wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości;
22) przygotowywanie ofert sprzedaży nieruchomości;
23) obsługa systemu podatkowego w zakresie nanoszenia przypisów (należności) z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, dzierżawy, sprzedaży mienia oraz opłaty adiacenckiej i planistycznej;
24) wystawianie faktur VAT związanych z obrotem nieruchomościami Miasta;
25) sprawy z zakresu łowiectwa i rolnictwa;
26) przekazywanie informacji dotyczących majątku Miasta do Wydziału Finansowego.