Wydział Spraw Obywatelskich
Dyrektor Wydziału: Andrzej Kąkol
Telefon: 94 37 141 24, pokój nr 001
Zadania Wydziału:
1) realizacja zadań wynikających z ustaw o ewidencji ludności i o dowodach osobistych, w tym:
a) zameldowania i wymeldowania;
b) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących obowiązku meldunkowego;
c) przyjmowanie wniosków o nadanie nr PESEL;
d) wydawanie zaświadczeń;
e) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru dowodów osobistych;
f) wydawanie dowodów osobistych;
g) prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
2) prowadzenie spraw związanych z wyborami, w tym rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców;
3) aktualizacja danych zawartych w rejestrze PESEL;
4) przyjmowanie zgłoszeń o zgromadzeniach;
5) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o repatriacji;
6) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem kart oferujących system zniżek i dodatkowych uprawnień;
7) potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;
8) współpraca z organami sprawiedliwości, policją i strażą miejską w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.