Wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Podstawa prawna: art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 399).
Na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie miasta Szczecinek wymagane jest uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Szczecinek. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, zawierający:
· firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
· numer identyfikacji podatkowej (NIP),
· określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Załączniki:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
b) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
2. Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, zawierający:
· firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
· numer identyfikacji podatkowej (NIP),
· określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych, o które wpis należy rozszerzyć lub które z wpisu należy usunąć.
Załączniki:
a) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
3. Wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, zawierający:
· firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
· numer identyfikacji podatkowej (NIP),
· nadany numer rejestrowy.
OPŁATY:
Opłata skarbowa wnoszona na konto bankowe Miasta Szczecinek nr 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 w Banku Spółdzielczym w Jastrowiu:
· 50,00 zł za wpis do rejestru dzialalności regulowanej (zgodnie z częścią I ust. 36 pkt 9a ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
· 25,00 zł za zmianę wpisu do rejestru dzialalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności (zgodnie z częścią I ust. 37 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
· 17,00 zł za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian lub wykreśleniu danych zawartych w rejestrze oraz za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze działalności (zgodnie z częścią II ust. 21 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
· 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury), (zgodnie z częścią IV ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Interesanta.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.
Jeżeli organ nie dokona wpisu w ww. terminie, a od dnia wpływu wniosku do organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zaświadczenie, którego odbiór następuje osobiście lub drogą pocztową z potwierdzeniem odbioru.
Zmiana wpisu/ wykreślenie z ww. rejestru - zaświadczenie na prośbę wnioskodawcy, którego odbiór następuje osobiście lub drogą pocztową z potwierdzeniem odbioru.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Komunalny, pok. nr 111, tel. 94 37 141 51.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie od decyzji odmawiającej wpisu do rejestru wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
UWAGI:
1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesanta.
2. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Burmistrz Miasta Szczecinek, dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
3. W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych, przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do Burmistrza Miasta wniosek o wykreślenie z rejestru, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności. Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej następuje w przypadkach, o których mowa w art. 9j ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.