Biuro Rady Miasta
Telefon: 94 37 141 44
Budynek A, parter, pokój nr 007
Do zadań Biura Rady Miasta należy:
- Sporządzanie terminarzy posiedzeń Rady, jej komisji oraz przekazywanie radnym materiałów na posiedzenia.
- Przygotowanie i obsługa sesji Rady, jej komisji oraz klubów radnych, w tym obsługa protokolarna sesji i posiedzeń komisji.
- Prowadzenie rejestru uchwał Rady, wniosków komisji Rady, interpelacji i zapytań radnych.
- Przygotowywanie projektów wniosków o ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym województwa zachodniopomorskiego aktów normatywnych Rady oraz innych aktów prawnych zgłaszanych przez wydziały i referaty i przesyłanie tych wniosków do Wojewody Zachodniopomorskiego.
- Przekazywanie Burmistrzowi, wydziałom, referatom, miejskim jednostkom organizacyjnym i spółkom miejskim uchwał Rady.
- Przekazywanie wydziałom, referatom, miejskim jednostkom organizacyjnym i spółkom miejskim interpelacji i zapytań radnych z zakresu kompetencji Rady, zgłaszanych w okresie między sesjami, wg wskazówek Burmistrza.
- Zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatów.
- Opracowywanie projektów dokumentów legislacyjnych na potrzeby Przewodniczącego Rady i radnych.
- Przyjmowanie i prowadzenie spraw dot. petycji, skarg i wniosków w zakresie właściwości Rady.
- Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem Honorowego Obywatelstwa Miasta Szczecinek oraz Honorowego Tytułu "Zasłużony dla Miasta Szczecinek".
- Nadzór oraz koordynowanie działań Rad Osiedli.
- Współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych.
- Przygotowywanie wyborów samorządowych do Rad Osiedli.
- Prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników.