Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik USC: Agnieszka Frątczak
Telefon: 94 37 140 89
pokój nr 016
Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:
- realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, w tym:
- sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów w rejestrze stanu cywilnego oraz prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
- przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński;
- uznaniu ojcostwa;
- zmianie imienia (imion) bądź nazwiska dziecka;
- powrotu osoby rozwiedzionej do poprzedniego nazwiska;
- wydawanie odpisów zupełnych, skróconych i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego;
- rejestracja uznań w rejestrze stanu cywilnego;
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego okresu wyczekiwania;
- transkrypcja i odtwarzanie treści zagranicznych dokumentów stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego;
- rejestracja urodzenia, małżeństwa lub zgonu, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane;
- prostowanie, uzupełnianie aktów stanu cywilnego;
- aktualizacja rejestru stanu cywilnego;
- aktualizacja danych zawartych w rejestrze PESEL;
- wydawanie decyzji administracyjnych dot. zmiany imienia i nazwiska;
- przygotowywanie wniosków o nadanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie oraz organizacja uroczystości związanych z ich wręczeniem.