Wydział Spraw Obywatelskich
Dyrektor Wydziału: Andrzej Kąkol
Telefon: 94 37 141 24
Budynek A, parter, pokój nr 001
Zadania Wydziału:
- realizacja zadań wynikających z ustaw o ewidencji ludności i o dowodach osobistych, w tym:
- zameldowania i wymeldowania;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących obowiązku meldunkowego;
- przyjmowanie wniosków o nadanie nr PESEL;
- wydawanie zaświadczeń;
- udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru dowodów osobistych;
- wydawanie dowodów osobistych;
- prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
- prowadzenie spraw związanych z wyborami, w tym rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców;
- aktualizacja danych zawartych w rejestrze PESEL;
- przyjmowanie zgłoszeń o zgromadzeniach;
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o repatriacji;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem kart oferujących system zniżek i dodatkowych uprawnień;
- potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;
- współpraca z organami sprawiedliwości, policją i strażą miejską w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.