Wydział Nieruchomości
Dyrektor Wydziału: Tomasz Piesik
Telefon: 94 37 141 40
Budynek A, II piętro, pokój nr 204
Zadania Wydziału:
- sprzedaż lub oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę najem i użyczenie i trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Miasta;
- przekazywanie nieruchomości stanowiących własność Miasta aportem do spółek;
- wygaszanie trwałego zarządu lub użytkowania nieruchomości stanowiących własność Miasta;
- rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego gruntów;
- tworzenie zasobów gruntów przeznaczonych na cele zabudowy Miasta;
- przejmowanie gruntów wydzielonych pod budowę dróg;
- nabywanie nieruchomości na rzecz Miasta;
- zamiana nieruchomości Miasta na nieruchomości Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych i prawnych;
- oddawanie w użytkowanie wieczyste i użytkowanie gruntów pod rodzinne ogrody działkowe;
- zlecanie wycen nieruchomości oraz prac geodezyjnych (podziałów nieruchomości, wznowienia granic, aktualizacji map i innych);
- ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących własność Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z pierwokupami nieruchomości;
- sporządzanie planu wykorzystania zasobów;
- sporządzanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych i dokonanie zmian w księgach wieczystych prowadzonych dla nieruchomości stanowiących własność Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą nazw ulic i placów oraz nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom położonym w granicach administracyjnych Miasta;
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
- wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- wydawanie decyzji o naliczaniu opłat adiacenckich;
- wydawanie decyzji o naliczaniu opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i zbyciem tych nieruchomości;
- wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
- wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości;
- przygotowywanie ofert sprzedaży nieruchomości;
- obsługa systemu podatkowego w zakresie nanoszenia przypisów (należności) z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, dzierżawy, sprzedaży mienia oraz opłaty adiacenckiej i planistycznej;
- wystawianie faktur VAT związanych z obrotem nieruchomościami Miasta;
- sprawy z zakresu łowiectwa i rolnictwa;
- przekazywanie informacji dotyczących majątku Miasta do Wydziału Finansowego.