Wydział Komunalny
Dyrektor Wydziału: Anna Mista
Telefon: 94 37 141 27
Budynek A, I piętro, pokój nr 110
Zadania Wydziału:
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i bieżącymi remontami urządzeń komunalnych i obiektów małej architektury.
- Prowadzenie inwestycji związanych z budową obiektów małej architektury w zakresie urządzeń wystroju miasta, urządzeń rekreacyjnych i placów zabaw.
- Utrzymywanie porządku i czystości na terenach miejskich.
- Realizacja zadań własnych Miasta wynikających z ustawy o drogach publicznych, a zwłaszcza:
- zarządzanie siecią dróg miejskich,
- orzekanie o przywrócenie pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego uszkodzenia,
- wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego.
- Realizacja zadań własnych Miasta wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.
- Nadzór nad gospodarką wodną i funkcjonowaniem gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej.
- Zapewnienie bieżącego funkcjonowanie infrastruktury technicznej Miasta.
- Realizacja Wojewódzkiego Programu Gospodarki Odpadami.
- Prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej mającej na celu zapoznanie właścicieli nieruchomości z obowiązkami wynikającymi z uchwał Rady podjętych na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
- Przyjmowanie, rejestracja i kontrola deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
- Wydawanie decyzji administracyjnych o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla osób uchylających się od złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, lub podających nieprawdziwe dane.
- Wydawanie decyzji administracyjnych dla właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a którzy nie zawarli umów na odbiór odpadów komunalnych lub wywóz nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości.
- Organizowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
- Przyjmowanie sprawozdań od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości oraz ich weryfikacja.
- Terminowe sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Przeprowadzanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Rekultywowanie, meliorowanie i doprowadzanie infrastruktury do terenów przeznaczonych na pracownicze ogrody działkowe.
- Współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych.
- Realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie zwierząt.
- Ustalanie lokalizacji targowisk i kontrola przestrzegania regulaminu targowisk.
- Zakładanie, utrzymywanie, zarządzanie i wnioskowanie o zamknięciu cmentarzy komunalnych oraz sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojskowymi.
- Wydawanie decyzji o przeznaczeniu terenu cmentarnego na inny cel, po upływie 40 lat od ostatniego pochowania.
- Umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów.
- Prowadzenie prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społeczno-użytecznych.
- Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji remontów bieżących budynków i lokali biurowych Urzędu.
- Bieżące utrzymanie oświetlenia Miasta.