Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy
Podstawa prawna: art. 27 ust. 1, art. 31, 40 i 41 ustawy z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510)
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Umotywowane podanie o zameldowanie skierowane do Burmistrza Miasta Szczecinek wraz z informacją, do kogo należy lokal, w którym ma nastąpić zameldowanie.
2. Załączniki - wypełniony formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego".
Do wglądu - dowód osobisty.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Interesanta (parter).
OPŁATY:
Opłata skarbowa:
· za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi się na konto Miasta Szczecinek nr 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 - Bank Spółdzielczy w Jastrowiu o/ Szczecinek.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 001, tel. 94 37 141 24.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie wyjaśniające.
Wydanie decyzji następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu)
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzja administracyjna.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Szczecinek.
UWAGI:
1. W przypadku zameldowania na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu w tym miejscu.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.