Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania lub uchylenia zameldowania (wymeldowania)
Podstawa prawna: art. 35 w związku z art. 31 ustawy z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510)
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Umotywowane podanie o wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania)skierowane do Burmistrza Miasta Szczecinek.
W podaniu należy wskazać:
- faktyczny adres zamieszkania osoby, której podanie dotyczy lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu ww. osoby,
- podać dane 2 świadków, który potwierdzą fakt opuszczenia bądź niezamieszkiwania przedmiotowego lokalu przez ww. osobę.
2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądy, umowa najmu).
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Interesanta (parter).
OPŁATY:
Opłata skarbowa:
· za wydanie decyzji - 10,00 zł,
· za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi się na konto Miasta Szczecinek nr: 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 - Bank Spółdzielczy w Jastrowiu 0/Szczecinek.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 001, tel. 94 37 141 24.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie administracyjne.
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu)
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzja administracyjna.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wniosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Szczecinek.
UWAGI:
1. Z podaniem o wymeldowanie lub uchyleniem zameldowania występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący), z którego ma nastąpić wymeldowanie lub uchylenie zameldowania.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.