W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Szczecinek

pl. Wolności 13

78-400 Szczecinek

 

tel. +48 94 371 41 58

fax +48 94 374 02 54

Wykaz telefonów

 

e-mail: urzad@um.szczecinek.pl

skrytka ePUAP:

/UMSzczecinek/skrytka

www.szczecinek.pl

 

NIP Miasta Szczecinek: 673 00 10 209

REGON Miasta Szczecinek: 330920890

Identyfikator gminy TERYT: 3215011

Zameldowanie na pobyt czasowy

 

Podstawa prawna:
art. 24 ust. 1-5, art. 25 ust. 2-4, zrt. 26-28, 30 ust. 2 i 3, art. 32 ust. 2-4 ustawy z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r. poz. 510)
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411)

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.   Wniosek „Zgłoszenie pobytu czasowego" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).

    lub

    - w postaci elektronicznej - podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, za pomocą platformy ePUAP .

2.   Do wglądu:

·       dowód osobisty lub paszport,

·       dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt czasowy (np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu, w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku) - oryginały dokumentów,

·    w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika: pisemne pełnomocnictwo do zameldowania, dowód osobisty lub paszport.

 

 

OPŁATY:

Nie pobiera się.

 

 

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika:

·       opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł.

 

Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi się na konto Miasta Szczecinek nr: 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 - Bank Spółdzielczy w Jastrowiu 0/Szczecinek.

 

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonanej czynności zameldowania na pobyt czasowy - 17,00 zł.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002.

 

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

W przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów czynność zameldowania dokonywana jest od ręki.

 

 

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Zaświadczenie wydawane na wniosek.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej wydanie zaświadczenie na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

 

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002, tel. 94 37 141 63.

 

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

 

 

UWAGI:

1.   Obowiązku zameldowania się należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem (pisemnym) udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

2.  Osoba dokonująca zameldowania w formie elektronicznej, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a osoba nieposiadająca tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.

3.  Osoba dokonująca zameldowania ma obowiązek uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu czasowego" potwierdzenie faktu pobytu w lokalu, dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.

4.   Dokonując zameldowania na pobyt czasowy trwającego ponad 3 miesiące w miejscu nowego pobytu, nie ma konieczności wymeldowania się z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego, ponieważ wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu czasowego".

5.   Zgłoszenia pobytu czasowego trwającego powyżej 3 miesięcy należy dokonać najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

6.   W przypadku, jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania.

 

Załączniki

Powiadom znajomego