Zaświadczenia z akt ewidencji
Podstawa prawna:
Podstawa prawna: -art. 45 ust 2 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021r. poz. 510), -art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735), ustawa z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 poz. 1546).
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. wniosek o wydanie zaświadczenia .
2. Do wglądu:
· ważny dokument potwierdzający tożsamość,
· w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany dokument
potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. umowa cywilno-prawna,
wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, decyzja administracyjna,
umowa najmu lub orzeczenie sądu) .
OPŁATY:
Opłata Skarbowa:
· za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych
w lokalu - 17,00 zł.
· opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł.
Opłatę skarbową wnosi się na konto Miasta Szczecinek nr: 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 - Bank Spółdzielczy w Jastrowiu o/ Szczecinek.
Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydawane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy o opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002 (parter).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Po złożeniu podania - zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż
w terminie siedmiu dni.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zaświadczenie.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002, tel. 94 37 141 63.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.