21. Uzupełnienie aktów stanu cywilnego
I. OPIS FORMY WYKONANIA USŁUGI:
Dołączenie wzmianki dodatkowej do uzupełnionego aktu stanu cywilnego.
Decyzja administracyjna odmawiająca uzupełnienia aktu stanu cywilnego.
Uwaga: jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu, a dane te nie wynikają z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego, stanowiących podstawę sporządzenia aktu zgonu, uzupełnienia aktu zgonu dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej lub prokuratora.
Uwaga:
II. WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW LUB ICH KOPII NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA USŁUGI:
· wniosek zainteresowanego,
· dokument tożsamości strony - dowód osobisty lub paszport,
· w przypadku ustanowienia pełnomocnika - pisemne lub przesłane w formie dokumentu elektronicznego pełnomocnictwo strony oraz dokument tożsamości pełnomocnika,
a ponadto:
· w przypadku wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub reprodukcję uwierzytelnioną z tych materiałów,
· wnioskując o uzupełnienie aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, należy przedłożyć stosowny zagraniczny dokument stanu cywilnego lub inny zagraniczny dokument potwierdzający stan cywilny.
III. RODZAJ I WYSOKOŚĆ OPŁAT ZWIĄZANYCH Z WYKONANIEM USŁUGI:
- Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek - 39,00 zł;
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej);
- Opłatę skarbową można uiścić:
· przelewem na konto Miasta Szczecinek pl. Wolności 13, nr rachunku
24 8935 0009 1300 4758 2000 0040,
· w oddziale Bałtyckiego Banku Spółdzielczego w Szczecinku ul. Boh. Warszawy 53.
IV. INFORMACJA NT. OBOWIĄZKU PRZEDSTAWIENIA DOWODÓW WPŁAT:
Oryginały dowodu wpłaty opłaty skarbowej należy przedłożyć w USC.
V. INFORMACJA NT. WYMAGANEJ AKTUALNOŚCI ZAŚWIADCZEŃ:
Nie dotyczy.
VI. INFORMACJA NT. TERMINU PRZEDSTAWIENIA WYMAGANYCH DO WGLĄDU DOKUMENTÓW:
Nie dotyczy.
VII. INFORMACJA NT. MOŻLIWOŚCI SPRAWDZANIA STANU SPRAWY:
Telefonicznie, numery telefonów:
- 94 37 141 33,
- 94 37 141 32
- 94 37 140 88
VIII. INFORMACJA NT. SPOSOBU ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Osobiście, za pośrednictwem poczty, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie e-PUAP.
IX. INFORMACJA NT. FORMY ODBIORU DOKUMENTU KOŃCZĄCEGO POSTĘPOWANIE:
Osobiście, za pośrednictwem poczty.
X. MAKSYMALNY TERMIN WYKONANIA USŁUGI:
Bez zbędnej zwłoki. W przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
XI. OPIS TRYBU ODWOŁAWCZEGO:
Jeżeli kierownik urzędu stanu cywilnego odmówił uzupełnienia aktu stanu cywilnego, stronie na decyzję kierownika przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Szczecinku w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
XII. NAZWA JEDNOSTKI WYKONUJĄCEJ USŁUGĘ:
Urząd Stanu Cywilnego w Szczecinku
ul. 1-go Maja 5, 78-400 Szczecinek
Godziny przyjęć:
· poniedziałek: 07.30 - 15.00
· wtorek – środa: 09.00 - 15.00
· czwartek: 09.00 - 17.00
· piątek: 09.00 - 13.00
- telefony: 94 37 141 33, 94 37 141 32, 94 37 140 88
- e-mail: usc@um.szczecinek.pl
- rachunek bankowy: Bałtycki Bank Spółdzielczy w Jastrowiu oddział w Szczecinku:
24 8935 0009 1300 4758 2000 0040,
- Kod terytorialny GUS: 3215011
- NIP Miasta Szczecinek: 673-00-10-209
- REGON Urzędu Miasta Szczecinek: 330920890
XIII. IMIĘ I NAZWISKO KIEROWNIKA URZĘDU STANU CYWILNEGO:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Szczecinku:
AGNIESZKA FRĄTCZAK
el. 94 37 140 89
pokój 16
XIV. PODSTAWA PRAWNA WYKONYWANIA USŁUGI:
- ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
- ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego
XV. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH:
pod linkiem https://bip.szczecinek.pl/?c=587