W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Szczecinek

pl. Wolności 13

78-400 Szczecinek

 

tel. +48 94 371 41 58

fax +48 94 374 02 54

Wykaz telefonów

 

e-mail: urzad@um.szczecinek.pl

skrytka ePUAP:

/UMSzczecinek/skrytka

www.szczecinek.pl

 

NIP Miasta Szczecinek: 673 00 10 209

REGON Miasta Szczecinek: 330920890

Identyfikator gminy TERYT: 3215011

Aktualizacja opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej w przypadku zmiany wartości tej nieruchomości

 

Podstawa prawna: art. 81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344, z póź. zm.)

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.    Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej.

2.    Załączniki:

·      dokumenty na poparcie wniosku – oszacowanie dokonane przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego.

 

OPŁATY:

Nie pobiera się.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Biuro Obsługi Interesanta.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 60 dni.

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Nieruchomości, pok. nr 203, tel. 94 37 141 41.

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odmowa obniżenia opłaty upoważnia użytkownika wieczystego do złożenia wniosku o aktualizację opłaty za użytkowanie wieczyste bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie w terminie 30 dni od daty doręczenia odmowy o aktualizacji opłaty.

Od orzeczenia Kolegium użytkownik wieczysty może wnieść sprzeciw w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia. Wniesienie sprzeciwu jest równoznaczne z żądaniem przekazania sprawy do Sądu Powszechnego właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości.

Załączniki

Powiadom znajomego