W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Szczecinek

pl. Wolności 13

78-400 Szczecinek

 

tel. +48 94 371 41 58

fax +48 94 374 02 54

Wykaz telefonów

 

e-mail: urzad@um.szczecinek.pl

skrytka ePUAP:

/UMSzczecinek/skrytka

www.szczecinek.pl

 

NIP Miasta Szczecinek: 673 00 10 209

REGON Miasta Szczecinek: 330920890

Identyfikator gminy TERYT: 3215011

Podział nieruchomości - II etap - zatwierdzenie projektu podziału

 

Podstawa prawna: dział III rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020 r. poz. 65 z późn. zm.), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663)

Przed złożeniem wniosku o podział nieruchomości należy uzyskać pozytywne postanowienie o zgodności wstępnego projektu podziału z ustaleniami planu miejscowego (za wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami). Procedura uzyskania postanowienia została opisany pod zakładką: Podział nieruchomości - I etap.

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.    Wniosek o wszczęcie postępowania dotyczącego podziału nieruchomości.

2.    Załączniki:

·      dokumentacja geodezyjna – mapa z projektem podziału nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych, wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek a katastrze nieruchomości jest inne niż w KW, protokół z przyjęcia granic nieruchomości, sporządzone przez uprawnionego geodetę w celu uzyskania decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości.

 

OPŁATY:

Nie pobiera się, z wyjątkiem opłaty skarbowej w przypadku:

·       wydania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii każdej decyzji za każdą stronę - 5,00 zł

na konto Miasta Szczecinek nr:  24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 –  Bank Spółdzielczy w Jastrowiu.

 

Nie pobiera się.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Biuro Obsługi Interesanta.

 

TERMIN ODPOWIEDZI:

Do 60 dni.

 

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Postanowienia i decyzje wysyłane są pocztą lub odbierane przez składającego wniosek o podział.

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Nieruchomości, pok. nr 202, tel. 94 37 141 49.

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego* w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

* Opłata skarbowa:

·       za wydanie decyzji w postępowaniu odwoławczym – 10,00 zł.

 

UWAGI:

1.   Wniosek składa właściciel (współwłaściciele) lub wieczysty użytkownik (współużytkownicy wieczyści) nieruchomości (dotyczy osób fizycznych).

2.   Na mapach koncepcji podziału nieruchomości powinny być:

·      granice i oznaczenia nieruchomości podlegającej podziałowi,

·      oznaczenia nieruchomości sąsiednich,

·      powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi,

·      granice i oznaczenia proponowanych do wydzielenia działek gruntu w kolorze czerwonym,

·      linie ścian oddzieleń przeciwpożarowych na całej wysokości budynku, jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana a proponowany podział powodował by podział tego budynku,

·      przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu,

·      przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu do projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.

3.   W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Powiadom znajomego