Zamiana nieruchomości gruntowych
Podstawa prawna: art. 15 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899, ze zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o zamianę nieruchomości gruntowej.
2. Załączniki:
· aktualny egzemplarz mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją gruntu, o zamianę którego wnioskodawca się ubiega - (mapę można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Szczecinku, ul. 28 Lutego 16).
OPŁATY:
Nie pobiera się.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Interesanta.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni.
TERMIN ZAŁATWIENIA WNIOSKU:
Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter spraw cywilnoprawnych.
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Nieruchomości, pok. nr 203, tel. 94 37 141 41.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
UWAGI:
1. W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości stosuje się dopłatę, której wysokości jest równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości. Wartość nieruchomości ustala rzeczoznawca majątkowy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesanta lub Wydziale Nieruchomości.