Przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu
Podstawa prawna: art. 72a ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu.
2. Załączniki do wniosku:
· oświadczenie strony, na rzecz której decyzja została wydana, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tej decyzji na rzecz wskazanej osoby lub podmiotu;
· oświadczenie podmiotu, na rzecz którego decyzja ma być przeniesiona o przyjęciu na siebie wszystkich warunków zawartych w wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
· ewentualne pełnomocnictwo, udzielone osobie działającej w imieniu inwestora,
· dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
OPŁATY:
Opłata skarbowa na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
· za przeniesienie decyzji o środowiskowych oddziaływaniach - 105,00 zł,
· za ewentualne pełnomocnictwo - 17,00 zł,
wnoszona jest przed złożeniem wniosku czy pełnomocnictwa na konto Miasta Szczecinek nr 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 - Bank Spółdzielczy w Jastrowiu. Do wniosku należy dołączyć dowód wpłaty lub dokonania przelewu opłaty skarbowej.
Wyłączenia z opłaty skarbowej lub zwolnienia od opłaty skarbowej reguluje ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (art. 2-4 oraz art. 7).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
- w przypadku wniosku złożonego papierowo - w Biurze Obsługi Interesanta,
- w przypadku wniosku złożonego elektronicznie - za pośrednictwem platformy ePUAP
na skrytkę: ePUAP: /UMSzczecinek/skrytka
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni.
Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie decyzji o przeniesieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Planowania Przestrzennego, pok. nr 209, tel. 94 37 141 46.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego* w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
* Opłata skarbowa:
· za ewentualne pełnomocnictwo - 17,00 zł.
UWAGI:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w tut. Urzędzie w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni. W przypadku nieuzupełnienia wniosku w tym terminie, wniosek pozostawia się bez rozpoznania.