Wpis do CEIDG (Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej)
Podstawa prawna: ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2296, ze zm.)
WYDZIAŁ/JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Rozwoju
Urząd Miasta Szczecinek, budynek B, pok. 216, tel. 94 37 140 82.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wpis do CEIDG (kliknij, aby pobrać wymagany formularz)
2. Do wglądu:
· dowód osobisty.
OPŁATY:
Nie pobiera się.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Aby zarejestrować działalność gospodarczą w CEIDG, można wybrać jeden z trybów postępowania:
· zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (osoby posiadające podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany),
· zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do wybranego urzędu gminy,
· pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w wybranym urzędzie gminy - gmina przekształca go na wniosek elektroniczny (wpisuje dane do CEIDG),
· przesłać wniosek listem poleconym do wybranej gminy - podpis musi być potwierdzony notarialnie.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Organ gminy przekształca wniosek o wpis w formę dokumentu elektronicznego nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od czynności polegających na przekształceniu wnisoku na formę dokumentu elektronicznego i przesłaniu do CEIDG, nie przysługują środki odwoławcze.