Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
Podstawa prawna: ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2021 r. poz. 1119, ze zm.)
WYDZIAŁ/JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Rozwoju
Urząd Miasta Szczecinek, budynek B, pok. 216, tel. 94 37 140 82.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Załączniki:
· zgodę organizatora imprezy na sprzedaż napojów alkoholowych z podanymi godzinami trwania imprezy,
· kopię stałego zezwolenia na sprzedaż alkoholu z dowodem uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia (nie dotyczy zezwoleń wydanych przez Miasto Szczecinek).
OPŁATY:
1. Opłata za jednorazowe zezwolenie wynosi 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń.
2. Opłata roczna wynosi:
· 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% alkoholu oraz piwa,
· 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych 4,5% - 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
· 2.100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18% alkoholu.
Opłatę należy dokonać na rachunek bankowy Miasta Szczecinek nr: 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 – Bank Spółdzielczy w Jastrowiu.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Interesanta.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub jego odmowa, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta szczecinek. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
UWAGI:
1. Jednorazowe zezwolenie mogą otrzymać podmioty gospodarcze, które posiadają stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Zezwolenia jednorazowe wydawane są na okres do 2 dni.