W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Szczecinek

pl. Wolności 13

78-400 Szczecinek

 

tel. +48 94 371 41 58

fax +48 94 374 02 54

Wykaz telefonów

 

e-mail: urzad@um.szczecinek.pl

skrytka ePUAP:

/UMSzczecinek/skrytka

www.szczecinek.pl

 

NIP Miasta Szczecinek: 673 00 10 209

REGON Miasta Szczecinek: 330920890

Identyfikator gminy TERYT: 3215011

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Podstawa prawna:

·         ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z  2021 r. poz. 1119, ze zm.),

·         uchwała Nr LVIII/512/2018 Rady Miasta Szczecinek z 28 maja 2018 r. w sprawie określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych zmieniona uchwałą Rady Miasta Szczecinek Nr LIX/514/2018 z 25 czerwca 2018 r.,

·         uchwała Nr LVIII/511/2018 Rady Miasta Szczecinek z dnia 28 maja 2018 r. w sprawie określenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Szczecinek.

 

WYDZIAŁ/JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Rozwoju

Urząd Miasta Szczecinek, budynek B, pok. 216, tel. 94 37 140 82.

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.    Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż/wyprzedaż napojów alkoholowych.

2.    Załączniki:

·      dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,

·      pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,

·      decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, potwierdzającą spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży.

 

OPŁATY:

1.   Opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnoszone są przed wydaniem zezwolenia (proporcjonalnie do okresu ważności zezwolenia – w przeliczeniu na dni ważności zezwolenia) i za cały rok wynoszą:

·       525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,

·       525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),

·       2.100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.

 

Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.

Wartość sprzedaży - kwota należna sprzedawcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

 

2.   Opłatę za korzystanie w następnym roku z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:

·      37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa - wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

·      37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

·      77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.

 

Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła w/w wartości, wnoszą opłatę określoną w punkcie 1.

3.   Opłata jest wnoszona na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.

Opłatę należy dokonać na rachunek bankowy Miasta Szczecinek nr: 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 – Bank Spółdzielczy w Jastrowiu.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Biuro Obsługi Interesanta.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:

Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub jego odmowa, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

 Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta szczecinek. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

 

UWAGI:

1.   Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się na czas oznaczony, nie krótszy  niż  4 lata, a w przypadku  sprzedaży  napojów  alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży – nie krótszy niż 2 lata.

2.   Zezwolenia wydawane są po uzyskaniu pozytywnej opinii Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miasta Szczecinek.

3.   Odbiór zezwolenia osobiście z dowodem osobistym lub przez pełnomocnika.

4.   Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest:

·      posiadanie zezwolenia,

·      wniesienie opłaty,

·      zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,

·       w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego roku kalendarzowego objętego zezwoleniem, okazanie przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego dowodu potwierdzającego dokonanie opłaty,

·      posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży,

·      wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,

·      zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany,

·      prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez radę gminy,

·      przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.

Załączniki

Powiadom znajomego