W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Szczecinek

pl. Wolności 13

78-400 Szczecinek

 

tel. +48 94 371 41 58

fax +48 94 374 02 54

Wykaz telefonów

 

e-mail: urzad@um.szczecinek.pl

skrytka ePUAP:

/UMSzczecinek/skrytka

www.szczecinek.pl

 

NIP Miasta Szczecinek: 673 00 10 209

REGON Miasta Szczecinek: 330920890

Identyfikator gminy TERYT: 3215011

Zaświadczenie o prawie do głosowania

Podstawa prawna: ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2019 r. poz 684), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 w sprawie spisu wyborców.

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.   Dokument potwierdzający tożsamość.

2.   Wniosek o wydanie zaświadczenia.

 

OPŁATY:

Nie pobiera się.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002.

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002, tel. 94 37 141 63.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Zaświadczenie o prawie do głosowania wydawane jest od ręki.

 

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Zaświadczenie o prawie do głosowania.

Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania przed dniem pierwszego głosowania skutkuje wydanie także zaświadczenia o prawie do głosowania na dzień ponownego głosowania (II tura). 

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Brak.

 

UWAGI:

Wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej, również za pośrednictwem poczty elektronicznej
e-mail zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów. Dzięki zaświadczeniu wyborca może zagłosować w dowolnym obwodzie głosowania na terenie kraju i za granicą. Zaświadczenie wyborca odbiera za pokwitowaniem osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę. Zarówno wniosek o wydanie zaświadczenia, jak i upoważnienie muszą zawierać (oprócz imienia/imion i nazwiska) numer PESEL wyborcy i osoby upoważnionej. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się najpóźniej w 2 dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 26 czerwca 2020 r., a w przypadku ponownego głosowania do dnia 10 lipca 2020 r.

 

W przypadku utraty zaświadczenia o prawie do głosowania, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu.


Załączniki

Powiadom znajomego