Podstawa prawna: ustawa z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r. poz. 2411)

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.   Wniosek „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka)

     lub

     - w postaci elektronicznej - podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, za pomocą platformy ePUAP .

 

2.   Do wglądu:

-    dowód osobisty lub paszport,

-  w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika: pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

 

 

OPŁATY:

Nie pobiera się.

 

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:

·       opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł.

Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi się na konto Miasta Szczecinek nr: 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 - Bank Spółdzielczy w Jastrowiu 0/Szczecinek.

 

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002 (parter).

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

W przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów, czynność wymeldowania dokonywana jest od ręki.

 

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Zaświadczenie wydawane na wniosek.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.

 

JEDNOSTKA ODPOWIEZDZIALNA:

Wydział Spraw Obywatelskich, pok. nr 002, tel. 94 37 141 63.

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

 

UWAGI:

1.   Obowiązku wymeldowania się należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem (pisemnym) udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności  prawnych, obowiązek meldunkowy dokonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

2.    Dokonując wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego bez równoczesnego zameldowania w nowym miejscu pobytu, osoba wypełnia i podpisuje formularzu „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" - czynność wymeldowania należy dokonać najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.

3.    Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego". Wymeldowania za osobę dokonuje organ gminy.



Załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
Wzór pełnomocnictwa