I. OPIS FORMY WYKONANIA USŁUGI:

 

 

Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym.

Wydanie postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.

 

 

-         Kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje z rejestru stanu cywilnego zaświadczenia o stanie cywilnym.

-         Zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego mogą zostać wydane na wniosek, złożony w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W takim przypadku osoba zainteresowana składa wniosek za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP (portal obywatel.gov.pl).

-         Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.

-         Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

 

Uwaga: wydanie zaświadczenia wymaga uprzedniego zmigrowania aktów stanu do rejestru stanu cywilnego
(tj. przeniesienia papierowej wersji aktu do rejestru elektronicznego); w przypadku gdy urodzenie, małżeństwo lub zgon miały miejsce poza Szczecinkiem migracji aktu dokonuje urząd stanu cywilnego, który dany akt sporządził.

 

 

II. WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW LUB ICH KOPII NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA USŁUGI:

 

Zaświadczenia dla osoby, której akt dotyczy wydaje się po przedłożeniu:

·         dokumentu tożsamości wnioskodawcy – dowodu osobistego lub paszportu;

·         wniosku, który zawiera nazwisko, imię (imiona), numer PESEL wnioskodawcy, jeżeli został nadany i adres do korespondencji osoby składającej wniosek; formularze wniosków (w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej składanej przez e-PUAP) do pobrania w załącznikach;

·         oświadczenia o nieistnieniu okoliczności, mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego zeznania.

 

 

III. RODZAJ I WYSOKOŚĆ OPŁAT ZWIĄZANYCH Z WYKONANIEM USŁUGI:

 

-         Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia o stanie cywilnym - 38,00 zł.

-         Opłatę skarbową można uiścić:

·         przelewem na konto Miasta Szczecinek pl. Wolności 13, nr rachunku

        24 8935 0009 1300 4758 2000 0040,

·         w oddziale Banku Spółdzielczego w Szczecinku ul. Boh. Warszawy 53.

IV. INFORMACJA NT. OBOWIĄZKU PRZEDSTAWIENIA DOWODÓW WPŁAT:

 

Oryginały dowodu wpłaty opłaty skarbowej należy przedłożyć w USC.

 

V. INFORMACJA NT. WYMAGANEJ AKTUALNOŚCI ZAŚWIADCZEŃ:

 

Nie dotyczy.

 

VI. INFORMACJA NT. TERMINU PRZEDSTAWIENIA WYMAGANYCH DO WGLĄDU DOKUMENTÓW:

 

Nie dotyczy.

 

VII. INFORMACJA NT. MOŻLIWOŚCI SPRAWDZANIA STANU SPRAWY:

Telefonicznie, numery telefonów:

-         94 37 141 33,

-         94 37 141 32,

-         94 37 140 89

VIII. INFORMACJA NT. SPOSOBU ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

 

Osobiście, za pośrednictwem poczty, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.

 

IX. INFORMACJA NT. FORMY ODBIORU DOKUMENTU KOŃCZĄCEGO POSTĘPOWANIE:

 

Osobiście, za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP (zaświadczenie w formie dokumentu elektronicznego).

 

X. MAKSYMALNY TERMIN WYKONANIA USŁUGI:

 

-         Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego wydanie dokumentu następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

-         Jeżeli wniosek o wydanie o zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie dokumentu następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

 

XI. OPIS TRYBU ODWOŁAWCZEGO:

 

W przypadku wydania przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Szczecinku w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.

 

XII. NAZWA JEDNOSTKI WYKONUJĄCEJ USŁUGĘ:

Urząd Stanu Cywilnego w Szczecinku

ul. 1-go Maja 5, 78-400 Szczecinek

Godziny przyjęć:

·         poniedziałek: 07.30 - 15.00

·         wtorek – środa: 09.00 - 15.00

·         czwartek: 09.00 - 17.00

·         piątek: 09.00 - 13.00

-         telefony: 94 37 141 33, 94 37 141 32, 94 37 140 88

-         e-mail: usc@um.szczecinek.pl

-         rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Jastrowiu oddział w Szczecinku:

        24 8935 0009 1300 4758 2000 0040 

-         Kod terytorialny GUS: 3215011

-         NIP Miasta Szczecinek: 673-00-10-209

-         REGON Urzędu Miasta Szczecinek: 330920890

 

XIII. IMIĘ I NAZWISKO KIEROWNIKA URZĘDU STANU CYWILNEGO 

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Szczecinku:

AGNIESZKA FRĄTCZAK

tel. 94 37 140 89

pokój 16

 

XIV. PODSTAWA PRAWNA WYKONYWANIA USŁUGI:

 

-         ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego

-         rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie wzorów   dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego

-         ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

-         ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

-         ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej

 

 

XV. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH:

pod linkiem https://bip.szczecinek.pl/?c=587



Załączniki:

13 wniosek o wydanie zaświadczeń o stanie cywilnym