Dyrektor Wydziału: Andrzej Kąkol

Telefon: 94 37 141 24
Budynek A, parter, pokój nr 001

Zadania Wydziału:

  1. realizacja zadań wynikających z ustaw o ewidencji ludności i o dowodach osobistych, w tym:
    1. zameldowania i wymeldowania;
    2. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących obowiązku meldunkowego;
    3. przyjmowanie wniosków o nadanie nr PESEL;
    4. wydawanie zaświadczeń;
    5. udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru dowodów osobistych;
    6. wydawanie dowodów osobistych;
    7. prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
  2. prowadzenie spraw związanych z wyborami, w tym rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców;
  3. aktualizacja danych zawartych w rejestrze PESEL;
  4. przyjmowanie zgłoszeń o zgromadzeniach;
  5. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o repatriacji;
  6. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem kart oferujących system zniżek i dodatkowych uprawnień;
  7. potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;
  8. współpraca z organami sprawiedliwości, policją i strażą miejską w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.