Dyrektor Wydziału: Tomasz Piesik

Telefon: 94 37 141 40, pokój nr 204

 

Zadania Wydziału:

1)    sprzedaż lub oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę najem i użyczenie i trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Miasta;

2)    przekazywanie nieruchomości stanowiących własność Miasta aportem do spółek;

3)    wygaszanie trwałego zarządu lub użytkowania nieruchomości stanowiących własność Miasta;

4)    rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego gruntów;

5)    tworzenie zasobów gruntów przeznaczonych na cele zabudowy Miasta;

6)    przejmowanie gruntów wydzielonych pod budowę dróg;

7)    nabywanie nieruchomości na rzecz Miasta;

8)     zamiana nieruchomości Miasta na nieruchomości Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych i prawnych;

9)    oddawanie w użytkowanie wieczyste i użytkowanie gruntów pod rodzinne ogrody działkowe;

10)  zlecanie wycen nieruchomości oraz prac geodezyjnych (podziałów nieruchomości, wznowienia granic, aktualizacji map i innych);

11)  ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących własność Miasta;

12)  prowadzenie spraw związanych z pierwokupami nieruchomości;

13)  sporządzanie planu wykorzystania zasobów;

14)  sporządzanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych i dokonanie zmian w księgach wieczystych prowadzonych dla nieruchomości stanowiących własność Miasta;

15)  prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą nazw ulic i placów oraz nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom położonym w granicach administracyjnych Miasta;

16)  aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;

17)  wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;

18)  wydawanie decyzji o naliczaniu opłat adiacenckich;

19)  wydawanie decyzji o naliczaniu opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i zbyciem tych nieruchomości;

20)  wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;

21)  wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości;

22)  przygotowywanie ofert sprzedaży nieruchomości;

23)  obsługa systemu podatkowego w zakresie nanoszenia przypisów (należności) z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, dzierżawy, sprzedaży mienia oraz opłaty adiacenckiej i planistycznej;

24)  wystawianie faktur VAT związanych z obrotem nieruchomościami Miasta;

25)  sprawy z zakresu łowiectwa i rolnictwa;

26)  przekazywanie informacji dotyczących majątku Miasta do Wydziału Finansowego.