
Skargi, wnioski, zapytania do urzędu (pismo ogólne - ePUAP)
Podstawa prawna: ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030 ze zm.), ustawa z dnia 1 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.), ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzialalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Skarga lub wniosek, wraz z ewentualnymi załączonymi dokumentami.
LUB
2. Inne pismo, zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej kategorii spraw.
OPŁATY: W przypadku skarg, wniosków - nie pobiera się. W pozostałych przypadkach - zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej kategorii spraw. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: TERMIN ODPOWIEDZI: Do 30 dni. FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: W przypadku skarg, wniosków - zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi. W pozostałych przypadkach - zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej kategorii spraw. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: W przypadku skarg, wniosków - Wydział Nadzoru, budynek B, pok. nr 117, tel. 94 37 141 56. W pozostałych przypadkach - komórka organizacyjna Urzędu właściwa do rozpatrzenia danej sprawy. TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku skarg, wniosków - nie dotyczy. W pozostałych przypadkach - w przypadku, gdy postępowanie administracyjne kończy się wydaniem decyzji, odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie. UWAGI: 1. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organ albo przez jego pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżącego, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie sprawy. 2. Przedmiotem wniosku może być sprawa związana z ulepszeniem organizacji, wzmocnieniem praworządności, usprawnieniem organizacji pracy i zapobiegania nadużyciom, ochroną własności społecznej, lepszego zaspokojneia potrzeb ludności. 3. Usługa umożliwia również skierowanie pisma ogólnego drogą elektroniczną w przypadkach, gdy łącznie spełnione są następujące warunki: · organ administracji publicznej nie określił wzoru dokumentu elektronicznego umożliwiającego załatwienie danej sprawy, · przepisy prawa nie wskazują jednoznacznie, że jedynym skutecznym sposobem przekazania informacji jest jej doręczenie w postaci papierowej.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Joanna Gawrych |
Data utworzenia: | 2012-06-12 13:19:05 |
Wprowadził do systemu: | Joanna Gawrych |
Data wprowadzenia: | 2012-06-12 15:27:51 |
Opublikował: | Joanna Gawrych |
Data publikacji: | 2012-06-12 15:27:03 |
Ostatnia zmiana: | 2017-01-12 13:02:37 |
Ilość wyświetleń: | 9006 |