
Uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego
Podstawa prawna: art. 20 pkt 8, 40 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2068, z późn. zm.), § 1 i § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016 r. poz. 1264), art. 104 kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.) oraz uchwała Rady Miasta Szczecinek Nr III/14/2014 z dnia 22 grudnia 2014r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2014r., poz. 5120), zmienionej Uchwałą Rady Miasta Szczecinek Nr XXXIII/296/2016 z dnia 21.11.2016 r. (Dz.Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2016 r., poz. 5126).
WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, który powinien zawierać: · imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego, · cel zajęcia pasa drogowego, · lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklam powierzchnię reklamy, · planowany okres zajęcia pasa drogowego. 2. Załączniki: · szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1 000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów, · zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego, · pełnomocnictwo do działania w imieniu Inwestora lub jego kopia (jeżeli wniosek składa Wykonawca), · dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej na złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł, a w przypadku składania odpisu, wypisu lub kopii pełnomocnictwa - dodatkowa opłata w wysokości 5,00 zł za jego urzędowe poświadczenie. W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do składanego wniosku należy dołączyć dodatkowo: · ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu, · oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej. 3. W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do składanego wniosku zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności: · projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym, · harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót.
OPŁATY:
I.1. Za zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót prowadzenia robót w pasie drogowym i zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt. III i IV za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni pasa drogowego dróg gminnych ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:
1) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości – 4,00 zł,
2) przy zajęciu jezdni powyżej 50% szerokości do całkowitego jej zajęcia – 8,00 zł,
3) przy zajęciu chodników, placów, zatok postojowych i autobusowych, ścieżek rowerowych, ciągów pieszych – 2,00 zł.
2. Do pozostałych elementów pasa drogowego niewymienionych w ust. 1 ustala się stawkę opłat za każdy dzień zajęcia 1 m2 pasa drogowego w wysokości 0,50 zł.
3. Zajęcie pasa drogowego przez czas krótszy niż 24 godziny jest traktowane jako zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
II.1. Za umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia:
1) w jezdni i pozostałych elementach pasa drogowego – 50,00 zł,
2) na drogowym obiekcie inżynieryjnym – 60,00 zł.
2. Roczne stawki opłat określonej w ust. 1 obejmują pełny rok kalendarzowy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.
3. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość rocznych stawek opłat obliczana jest proporcjonalnie do liczby umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.
III.1.Za zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót zmierzających do umieszczenia obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym ustala się stawkę opłaty za każdy dzień, za zajęcie 1 m2 pasa drogowego - 0,20 zł.
2. Za umieszczenie w pasie drogowym obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej ustala się roczną stawkę opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia - 20,00 zł.
III.1.Za umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam za każdy dzień zajęcia pasa drogowego ustala się następujące stawki opłat za 1 m2 powierzchni:
1) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego lub usługowego – 0,60 zł,
2) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy części budynków w postaci balkonów, loggi, wykuszy, gzymsów, łączników budynków, instalacji fotowoltaicznych, wiatrołapów, schodów, podestów, podjazdów dla niepełnosprawnych, elementów docieplenia elewacji - 0,01 zł,
3) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy innych obiektów – 0,40 zł,
4) reklamy – 1,50 zł.
5) pasa drogowego zajętego pod miejsce postojowe dla zakłądów opieki zdrowotnej – "koperta" - 0,20 zł.
2. Przez jeden dzień zajęcia rozumie się także zajęcie pasa drogowego trwające krócej niż 24 godziny.
Opłatę należy uiścić w kasie w Urzędzie Miasta lub na konto bankowe Miasta Szczecinek nr 98 8566 1042 0001 2250 2000 0001 w Bałtyckim Banku Spółdzielczym w Darłowie O/ Szczecinek.
OPłATA SKARBOWA: zwolniono z opłaty skarbowej - cz. III ppkt 44.8 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Interesanta.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Komunalny, pok. nr 111, tel. 94 37 141 68.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
UWAGI:
1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może skrócić termin załatwienia sprawy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesanta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Agnieszka Wiczk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Joanna Gawrych |
Data wprowadzenia: | 2008-04-29 22:21:13 |
Opublikował: | Joanna Gawrych |
Data publikacji: | 2008-05-01 10:48:06 |
Ostatnia zmiana: | 2020-02-17 11:43:44 |
Ilość wyświetleń: | 14418 |